Thursday, June 7, 2007

Alpen week, dag 6


Dag 6
Col de Corbier
Afstand: 30km

In de ochtend regen en mist, na de lunch (een stevig soepje met vers stokbrood van Jacqueline), begint de zon door te breken.
Het plan is nogmaals Col de Corbier aan beide kanten te beklimmen, deze keer in combinatie met Col de Bassachaux.
Eenmaal onderweg wordt het drukkend warm, tijdens het begin van de klim flinke maagproblemen, een te stevig soepje denk ik! Ook de benen voelen moe en slap aan.
Ik besluit op de top niet door te rijden, morgen hebben wij nog de reis naar de Ardeche en volgende week wil ik ook fit zijn.
Dus draai ik op de top en daal terug naar de D902 die ik nog even in noordelijke richting volg tot Pont de Gys, daar nog een stukje klimmen naar le Biot, door le Biot en gelijk weer rechts, nog een stukje afdalen en terug naar St.Jean d’Aulps.
In totaal deze week 400 (Alpen)kilometers.

1 comment:

Unknown said...

volgens mij lag het aan de lekkere wijn van de vorige dag schat en niet aan het soepje.