Wednesday, October 15, 2008

Dag 6 --- Port de Balés




Afstand: 75km
Rit alt. 1391hm
Max. alt. 1769hm
Gem. 5%
Max. 12%

Vandaag weer een rit met de complete groep, op het programma staat de Port de Balés.
Op het inmiddels voor iedereen bekende gedeelte het begin van de Peyresourde wordt het hele peloton flink uit elkaar getrokken, hier rij ik mijn eigen tempo en neem redelijk vooraan de afslag naar Port de Balés, hier neemt het stijgingspercentage flink toe, na enkele bochten krijg ik kramp vanuit mijn schouder en sta enkele minuten geparkeerd. Verzamel weer wat moed en ga verder.
Halverwege de klim trek ik met Nico, Bart, Loek, Dies en Klaas omhoog, net voor ons zien we Ko, Wim en Richard rijden, een teken voor Klaas om te versnellen en er proberen naar toe te rijden, niemand kon mee, die had een sterke dag vandaag. Ook in deze lange klim schuift alles weer redelijk dicht bij elkaar. Vlak voor de top probeer ik nog even te versnellen, VERD…..!!! De kramp schiet er weer in, weer moet ik van de fiets. Kapot rij ik het laatste stuk omhoog waar ik bijna tien minuten steun zocht tegen het monument aldaar!
Roel reed in tegenstelling tot gisteren opvallend gemotiveerd en sterk van voren, bravo!!.

Met z’n allen naar beneden in deze mooie maar linke afdaling, waar onze melkboer een onderonsje had met een flinke melkkoe. Beneden was de ontmoetingsplaats, een donker terrasje waar lekker eten geserveerd werd, niet iedereen nam hier de tijd voor.
Door de zwaar dreigende regenwolken besloot ik met nog een paar man snel huiswaarts te gaan. Ook nu weer gaat het op het vlakke met flinke tegenwind super, het is dus duidelijk, bergop fietsen doe je niet alleen met de benen! Een slechte dag wat mij betreft (alhoewel, toch blij dat ik nog mee kon deze week).

Net voor de bui binnen vandaag.

No comments: