Friday, November 2, 2007

Vernoux en Vivarais



Zondag 23 september

Vernoux en Vivarais
Max. Alt. 727 m.
Rit Alt. 1114 m.
Gem. 3%
Max. 11%
Afstand 84 km.

De Ardeche.

Weer terug thuis, zo voelt het althans wel voor mij!
Ondanks een heerlijk weekje Italiƫ is dit toch mijn fietsgebied. Tijdens mijn vorige vakantie in het voorjaar heb ik in verschillende stadjes mapjes met fietsroutes gekocht (office de tourisme).
Vandaag mijn eerste route uitgeprobeerd, de helft van de route was voor mij al bekend gebied maar ook de andere helft bleek een aangename verrassing.

Het was deze middag tropisch warm, het begin van de route vanuit La Voulte begint al meteen met een stevige klim, en dat met deze temperaturen is behoorlijk zwaar.
Het is maar 8km klimmen maar mijn zeem hangt al als een nat washandje aan mijn kont, eenmaal boven heb je ruim zicht op de omringende bergen en zie ik vanuit het noorden een flink wolkenpak oprukken.

Na een heerlijk stukje afdalen ben ik alweer aardig droog geblazen en begin ik aan het volgende klimgedeelte, een makkelijk stuk van 10km van 5% met enkele stukken van maximaal 7%, inmiddels is de zon de meeste tijd achter de wolken verdwenen en daardoor de temperatuur gezakt, en mijn snelheid toegenomen.

Vanaf Vernoux begin ik aan een gedeelte wat voor mij nog niet bekend was, een mooi stuk wat zich voornamelijk door bos omhoog en omlaag slingert.
Op het hoogste punt vandaag (727m) nog een prachtig uitzicht over het vlakke deel van het Rhone dal met in de verte Valence en daarachter de uitlopers van de Alpen.

Nog een geweldige afdaling, waar je (als je hier de bochten kent) lekker naar beneden kan knallen.
Nog 5km vlak en weer terug in La Voulte met 1114 hoogte meters op de teller. Heerlijk gefietst!!!!

No comments: